Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
מה חשוב לבדוק כשמחפשים דירות לרכישה בתל אביב? | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

מה חשוב לבדוק כשמחפשים דירות לרכישה בתל אביב?

 

ישנה מעין אשליה כי יש מלאי בלתי נגמר של דירות לרכישה בתל אביב. המציאות היא אחרת, שהרי הבניה בתל אביב מוגבלת, כמו בכל מקום אחר. גם ההגירה השלילית, כלומר יציאה של תושבים שמוכרים את דירתם ויוצאים מתל אביב (או שמשכירים את דירתם ויוצאים מהעיר) לא גדולה כלל

 

ישנה מעין אשליה כי יש מלאי בלתי נגמר של דירות לרכישה בתל אביב. המציאות היא אחרת, שהרי הבניה בתל אביב מוגבלת, כמו בכל מקום אחר. גם ההגירה השלילית, כלומר יציאה של תושבים שמוכרים את דירתם ויוצאים מתל אביב (או שמשכירים את דירתם ויוצאים מהעיר) לא גדולה כלל.

במילים אחרות – אם אתם שוקלים ומתחבטים לגבי רכישת דירה, ההמלצה היא לעשות זאת בהקדם, כי עם מלאי מוקדם ואינספור קונים, השוק תמיד עולה. כשאתם נכנסים לשוק – אתם חייבים להיכנס עם פוקוס, ולדעת איך לסנן, להינעל, ולבצע את הרכישה, ויפה שעה אחת קודם.

כמה נקודות למחשבה:

  1. גישה לצירי תנועה – תל אביב עמוסה, מלאה וגדושה באנשים, ובכלי הרכב שלהם. הגישה לצירי תנועה מרכזיים היא דבר חיוני להמוני תל-אביבים שמתחילים את היום שלהם בהסעת הילדים למסגרות, ומשם רצים לעבודה. אם אתם מתכננים לעבור לגור בדירה שאתם רוכשים, קחו את הגישה לצירי תנועה כאזימוט חשוב שיכתיב מאוד את הגישה שלכם מהבית ובחזרה. אם אתם מתכוונים להשכיר אותה, אז זה תלוי מאוד בקהל אליו אתם מכוונים.
  2. גישה לתחבורה ציבורית – הפיתרון לשכונות ובניינים שלא מציעים גישה ישירה ומהירה לצירי התנועה המרכזיים, ומהם פנימה לעומק העיר או החוצה למרכזי ההייטק ולפריפריה, הוא כמובן התחבורה הציבורית. לקרבה לתחבורה ציבורית יש ערך כפול, וגם אופק נאה. מי שרכש לפני כמה שנים דירה בקרבת תשתית הרכבת הקלה של העיר זוכה בימינו לשדרוג ערך הנכס שלו, כעת, כשהקווים הראשונים נכנסו לפעולה. לכן אם אתם מתכננים לטווח ארוך, שווה לחשוב על הקווים הבאים למשל.
  3. דירה עורפית – בכל מקום רוצים כמה שיותר כיווני אוויר, אבל בתל-אביב, יש כיוון אוויר אחד מיותר – הכיוון של הכביש. אם הדירה שאתם רואים ממוקמת על ציר תנועה ראשי, ובתל אביב גם רחובות קטנים הופכים לפעמים לצירים מרכזיים, הרי שאתם תרצו שהדירה תהיה עורפית. זה ישפיע על איכות החיים שלכם בצורה שאם גדלתם במושב או בקיבוץ – יהיה לכם קשה לתאר בכלל. 

דגשים לדירה להשקעה:

כל הדירות בתל אביב הן דירות להשקעה, מכיוון שלא משנה בכמה קניתם את הדירה – הערך שלה עולה כל הזמן. ועדיין, כשמחפשים דירות לרכישה בתל אביב שנועדו להשקעה מלכתחילה, כלומר דירה שאינכם מתכננים לגור בה, הרי שהקריטריונים לחיפוש שלה משתנים.

נכון, אם תוכלו למצוא דירה עם כל הקריטריונים שהוזכרו – זכיתם, אבל בדירה להשקעה אתם פחות מוגבלים, וחשוב יותר להסתכל על יכולת ההחזר של הדירה, כלומר בכמה תוכלו להשכירה לפי שוק השכירויות הנוכחי, והאם השכונה כבר הגיעה לשיא, או שיש לה צפי של זינוק עתידי שניתן לחזות דרך תוכניות פיתוח, כמו למשל תחנות על קווים עתידיים של הרכבת הקלה. 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים