Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
קבלת היתר להוספת מרפסת שמש | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

קבלת היתר להוספת מרפסת שמש

 

הוספת מרפסת שמש מהווה דבר פופולארי ביותר. לא מעט אנשים מעוניינים להוסיף מרפסת שמש לביתם בשל היתרונות הרבים שמביאה עימה מרפסת. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת בביתכם, ישנו חוק שעליכם להכיר

 

הוספת מרפסת שמש מהווה דבר פופולארי ביותר. לא מעט אנשים מעוניינים להוסיף מרפסת שמש לביתם בשל היתרונות הרבים שמביאה עימה מרפסת. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת בביתכם, ישנו חוק שעליכם להכיר. חוק המרפסות הוא חוק אשר קובע כי כל תוספת לבניין צריכה לעבור אישור עצמאי לפני שמקימים אותה. היתרי בנייה למרפסות ניתן לקבל מהעירייה, אך הדבר דורש כמובן הגשה של תוכניות אדריכליות והנדסיות מבניות. במידה והתוכניות תקינות, לרוב יבצעו אנשי מקצוע מטעם המחלקה לתכנון ערים מספר בדיקות בכדי לוודא שהקמת המרפסת איננה מסכנת מישהו ולאחר מכן, יינתן האישור במידה וכל הבדיקות תקינות.

מה חשוב לדעת על הקמת מרפסת שמש?

טרם אתם מחליטים להקים מרפסת שמש בביתכם, חשוב מאוד שתדעו כי ישנם חוקים ותקנות מסוימות שעליכם לפעול על פיהם במידה ואתם מעוניינים להוסיף מרפסת הן בנכס הרלוונטי למגורים והן בנכס נסחרי. בכדי לברר מה כולל היתר בנייה הנדרש עבור מרפסת שמש, חשוב מאוד לפנות למחלקת הבנייה המקומית.

כמו בכל תוספת בנייה, גם הוספה של מרפסת שמש דורשת היתר, כאשר יש שני סוגים של היתרים בהליך מלא- עם הקלות וללא הקלות. יכול להיות שעבור הוספת המרפסת שלכם יהיו נחוצות הקלות ועל כן מדובר על תהליך שיכול להתארך כשלושה חודשים. לאחר שהועדה מחליטה לאשר את המרפסת, ניתן להתחיל בהוצאה של תוכניות עבודה על המרפסת.

למה חייבים היתר בנייה למרפסת שמש?

היתרי בנייה מהווה את אחד התחומים החשובים ביתר מבחינה שלטונית במדינת ישראל. למדינה חייבת להיות שליטה על תחום הבנייה שכן יש השפעה מהותית ביותר לכל בניין אשר מוסיפים בסביבה כזאת או אחרת. כל בניין חדש יכול להשפיע על התחבורה, על התשתיות ועוד. מעבר לכך, חשוב ביותר שיהיה גורם אחד אחראי על תחום הבנייה בישראל וזאת בכדי שלא כל אדם יוכל להוסיף כל מבנה שהוא רוצה. היתר בנייה הוא למעשה כלי המאפשר לכל רשות לשלוט בתחומי התכנון והבנייה וכל מבנה אשר יכול להשפיע על הסביבה ועל הציבור באופן כלשהו, ידרוש היתר בנייה מהרשות המקומית הרלוונטית. הוספה של מרפסת שמש למבנה מהווה שינוי אשר יכול להשפיע מאוד על הסביבה ובשל כך היא מחייבת הוצאת היתר בנייה רלוונטי.

כיצד תוציאו היתר בנייה למרפסת שמש?

אם אתם מעוניינים להוסיף מרפסת שמש בביתכם ואתם תוהים כיצד תוציאו היתר בנייה, הרי שכל שעליכם לעשות זה להגיש בקשה להיתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברשות המקומית שאתם שייכים אליה. בכדי להגיש את הבקשה יש צורך למלא טפסים שונים וכן לבצע פעילויות שונות שמטרתן היא ליידע את הסביבה על הרצון להקים מרפסת שמש ובמידה ויש התנגדות של שכנים בבניין, לאפשר להם להביע את ההתנגדות שלהם ולהגיש אותה. בכדי לקבל היתר בנייה, חשוב להגיש תוכנית בנייה מסודרת.

לאחר שתגישו את התוכנית, הוועדה לתכנון ובנייה תבחן את הבקשה שלכם וזאת בהתאם לשינוי שאתם רוצים לבציע במבנה. על השינוי תעיד תוכנית הבנייה וחשוב ביותר שמי שיתכנן את התוכנית המדוברת יהיה אדריכל מקצועי ומנוסה בתחום וזאת בכדי שהיא תהיה תקינה ותעבור בוועדה. שלב התכנון יכלול את גודל המרפסת, את סוגה, את גובה המעקה, את הניקוז והתשתיות, את המראה של החיפוי החיצוני ועוד. לאחר שתהיה לכם תוכנית מסודרת, הוועדה תבחן אותה ותיתן אישור במידה והכל תקין.

כמה יעלה לכם להוציא היתר בנייה למרפסת שמש?

העלות המרכזית של הוצאת היתר בנייה למרפסת שמש תהיה בשל הצורך לבנות תוכנית בנייה מדויקת בכדי לקבל את ההיתר. כמו כן, יש צורך לשלם אגרה כאשר מגישים את הבקשה. כאשר יבחנו את הבקשה, המהנדס של הוועדה יקבע את היקף ההשבחה אשר צפויה להיות בגין הוספת המרפסת ובהתאם לכך יקבע לכם מקדמה לתשלום. אם יינתן ההיתר, תדרשו לשלם את הסכום הנותר מסכום ההשבחה ואם לא יינתן לכם היתר, תקבלו החזר על הסכום ששילמתם כמקדמה.

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים