Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
פביאן סביר מסתער על סניף ”העבודה” בעיר | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פביאן סביר מסתער על סניף ”העבודה” בעיר

 

פביאן סביר, יועץ נדל”ן (עם ענת רעייתו) בסניף רימקס מור בעיר, מתכוון להשתרש עמוק בסניף העבודה. למה דוקא מודיעין: פביאן: ”מודיעין עיר מדהימה, ממוקמת במרכז הארץ בצומת דרכים. עיר ללא פשע, מערכת חינוך מפותחת, פארקים ודו קיום. עיר שמסוגלת להכיל הכל מהכל ויש בה קרקע פורה להתפתחות”. חכו להתפתחויות...

 

פרומו: פביאן וענת הגיעו  ב 1997 ללפיד, משם לכפר אורנים, משם ליוו  את התפתחות הישוב שהפך לישוב הקבע ואת מודיעין מיום הקמתה, שהפכה עד מהרה מנוף לצמיחה והתפתחות האזור ומקום לקבלת שרותים חיוניים. מזה 8 שנים ענת ופביאן עובדים בנדל"ן במשרד רימקס מור, 

ענת בת להורים שהגיעו ממרוקו, בוגרת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, גדלה בקרית גת ובהמשך טיפלה באוכלוסיה מוחלשת ובקשישים במרכז הארץ.

פביאן בוגר תואר ראשון ושני במשפטים, תואר ראשון במדעי החברה והרוח עם התמחות במדעי המדינה ויחב"ל, דובר שפות, בעל רישיון הדרכה בחו"ל ורישיון תיווך לעסוק בנדל"ן. מכל עברו שם פביאן דגש תקופה מיוחדת בעברו. בשנת 1974 בגיל 10 משפחתו ירדה לארגנטינה, אחרי קליטה לא מוצלחת בארץ. 4 שנים יותר מאוחר, בעידן הגנרלים בארגנטינה, ובהיותו בקושי נער בן 14, עשה פביאן מעשה ועלה לבד לארץ דרך עליית הנוער כשמשפחתו הגרעינית נותרה שם. כאן הוא התגייס כחייל בודד והשאר הסטוריה. חתיכת סיפור!

את השיחה  עם פביאן ערכנו במשרדו במגדלי דימרי, עם מסיכות כמובן....

- למה דוקא  "עבודה"... 

פביאן: "מפלגת העבודה נוהלה בעשור האחרון כנגד הרוח, לא הייתה קשובה לרחשי הציבור, לשינויים הנדרשים בחברה ובצרכי הדור הצעיר והנזקקים. אתה מצפה ממפלגה שתיקח את הפגנות רוטשילד ויוקר הקוטג’ והדיור ותצמיח ממנה חברה טובה יותר, שתיישם ביטחון סוציאלי ומדינת רווחה. באותה נשימה להצמיח עצמאיים כי הם אלו שמעסיקים את השכירים. לפשט תהליכים בירוקרטיים, למתן ועדים שגורמים לעצירת המשק ופגיעה במעסיקים.

הליכוד כממשלת שלטון העדיף לתת לטייקונים במתנה את אוצרות הטבע והמשאבים הטבעיים של כולנו, שתיקת הכבשים של כל המפלגות מדאיגה מאוד. פוליטיקאים דאגו לעצמם ולתומכים הפוליטיים ולא לאזרחי המדינה, בטח שלא לקופת המדינה או לשכבות החלשות. פוליטיקאים רבים מכלל הקשת הפוליטית אבדו את דרכם, חיפשו איך להיטיב עם מגזר מסוים".

- יצאת לדרך?

"ברור. ראשית כמובן, השתתפי בבחירות הפנימיות במפלגת העבודה שהתקיימו לפני שבועיים, מתוך מגמה להיחשף ומתן אמון במרב מיכאלי. אני סבור שככל שיהיו יותר נשים במשרות פוליטיות ומדיניות כך יוטב. כצפוי אני לא במקום ריאלי ברשימה לכנסת, אך מה שחשוב זה, שמכאן אני ממשיך לכיבוש סניף המפלגה ורשות העיר מודיעין. חייבים רוח חדשה לרענון העיר"

- אתה מכוון גבוה. יש לך כבר תוכניות מגירה? 

"בהחלט. בניית מרכז רפואי, הטמעת או"פ (האוניברסיטה הפתוחה) באחד מבתי הספר התיכוניים כדי שתלמידים יסיימו כיתת י"ב עם תעודת BA במקום בגרות, שינוי זרימת הרמזורים בעיר. כיום אתה נוסע בשד’ חשמונאים ונעצר בכל רמזור מחדש. אין לזה היגיון. נדרשים הסדרי תנוע חדשים, יצירת מקומות חניה נוספים ללא עלות והפיכת רחובות וכבישים מסויימים למדרחוב".

- מה עם איכות הסביבה?

"בתוכנית שלי, הצפת ואדי ענבה כדי להפכו לנחל פעיל במשך כל השנה, סיום בניית הטיילת לאורכו ופיתוח האזור תוך שמירה על הטבע ועל הגבהות הדרומיות, פיתוח שבילי אופניים נוספים, עירוב שימושים בפארק הטכנולוגי. בכוונתי גם לפנות לכלל הרשויות כדי להקים את תחנת הרכבת השלישית בפארק הטכנולוגי בשיא המהירות.
לכך כמובן נדרש לרשת את כל העיר ברכבת קלה כדי להפוך את מודיעין לעיר ירוקה. והכל כשהמטרה,  להפוך את המקום לרמת החייל של מודיעין".

 

 

מכוון גבוה. פביאן

 

- בוודאי שמרת לסיום משהו פיקנטי ומעניין עליך? 

"דווקא כן.  בגיל 15 החלטתי להיות צמחונית. מאז לא אכלתי בשר, עופות ודגים. ארגנטינאי צמחוני. נדמה לי שאולי הייתי הצמחוני הראשון בצה"ל, באותם ימים המערכת הצהלית לא הכירה את הנושא ולכן נאלצתי לעשות ברטר עם חיילים על המזון שהיה במנות קרב"

- בוודאי הוספת כמה ק"ג...

" כמה ק"ג? הרבה! בגיל 40 הגעתי למשקל 140 ק"ג כי אכלתי פחממות, פיצות, בורקס, פסטות. במשך 20 שנות ספורט ודיאטה הורדתי משקל רב, כעת אני שוקל 75. כיום בבית אנחנו 3 צמחונים וטבעונית אחת, אוכלים בריא בלבד. מעולם לא עישנתי, אצלינו לא מעשנים אפילו לא בגינה".

- בוודאי אתה עוסק בספורט...

" ברור. מזה 3 שנים רוכב אופניים בשבתות ממוצע 100 עד 120 ק"מ לרכיבה. אני בן 58, מרגיש 38, אבא לשישה וסבא לחמישה. ביום הולדתי ה - 60 רוצה לחגוג עם בחירתי לרשות העיר מודיעין".

דרך ארוכה עשה יועץ הנדלן פביאן סביר מכפר האורנים מאז עלה מארגנטינה בשנת 1972 ועד להתמודדותו על מקום ריאלי ברשימת העבודה לכנסת. פביאן הוא איש  המכוון לריצות ארוכות. יש לו סבלנות ואורך רוח, אז ניתן לו את הזמן.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים