חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

מהי משכנתא הפוכה

 

משכנתא היא הלוואה שניתנת לרוב כאשר רוכשים דירה, אולם, יש גם משכנתא מסוג אחר שכדאי להכיר כגון: משכנתא הפוכה. מדובר על משכנתא כאשר כבר קיימת דירה בבעלות והבעלים משעבדים אותה לטובת משכנתא. לרוב, במקרים של משכנתא הפוכה, מדובר על אנשים בגיל 60 פלוס אשר זקוקים לכסף

 

משכנתא היא הלוואה שניתנת לרוב כאשר רוכשים דירה, אולם, יש גם משכנתא מסוג אחר שכדאי להכיר כגון: משכנתא הפוכה. מדובר על משכנתא כאשר כבר קיימת דירה בבעלות והבעלים משעבדים אותה לטובת משכנתא. לרוב, במקרים של משכנתא הפוכה, מדובר על אנשים בגיל 60 פלוס אשר זקוקים לכסף. זה יכול להיות לכסף עבור סיוע לילדים שלהם בחתונה או ברכישת דירה, כסף למחייה שוטפת, כסף לרכישת נדלן נוסף, כסף למימון טיול גדול או שיפוץ גדול ועוד.

האנשים אשר לרוב מבקשים משכנתא מעין זאת הם אנשים אשר מצויים לקראת פנסיה או אנשים שכבר יצאו לפנסיה ולהשיג סכום כסף משמעותי זה לא דבר קל עבורם. מכיוון שלמרבית האנשים הללו יש כבר נכס שהוא דירה, את הנכס המדובר משעבדים לבנק או לגוף פיננסי אחר לרבות חברות ביטוח ומנגד לנכס ניתן לקבל הלוואה או משכנתא. החזר המשכנתא הוא דרך של מכירת הנכס בעתיד. משכנתא מעין זאת נקראת משכנתא הפוכה.

משכנתא הפוכה- מה זה בעצם?

הרעיון שעומד מאחורי משכנתא הפוכה הוא די פשוט. כולם יודעים כאשר לוקחים משכנתא רגילה משעבדים נכס ומקבלים תמורתו הלוואה וגם במקרה הזה משעבדים נכס ומקבלים תמורתו הלוואה. אלא שבניגוד למשכנתא רגילה, במשכנתא הפוכה מדובר על הלוואה לכל מטרה שאיננה מוגבלת בזמן ואין צורך להחזיר אותה בהחזרים חודשיים שוטפים. מעבר לכך, לא צריך לעשות ביטוח חיים כפי שעושים במשכנתא רגילה וגם מדלגים על השלב של מבדקי הכנסה וזאת בשל העובדה שמבחינת המלווה ברגע שאין החזרים שוטפים, הכנסה שוטפת לא רלוונטית. לרוב ניתן לפרוע את המשכנתא ההפוכה בכל נקודת זמן וללא קנס כלשהו.

האנשים שבוחרים לקחת משכנתא הפוכה בעצם חיים על חשבון הנכס שלהם. מדובר על דרך מקובלת מאוד למימון בגילאים מבוגרים. אין ספק שזה עדיף על למכור את הבית, עדיף על הלוואות אחרות בשל הריבית ופרישת ההחזרים וכן, הלווים הם בעלי הבית והם ממשיכים לחיות בבית. מנקודת מבטו של הבנק, ברגע שיש שעבוד על הבית הוא רגוע כי הוא מרוויח בשוטף כל כספי ההלוואה ובבוא הזמן כאשר הלווים מחליטים או במקרה של מוות, הדירה נמכרת והבנק מקבל את סכום ההלוואה בתוספת הריבית שנצברה.

מי יכול לקבל משכנתא הפוכה?

כל אדם שעבר את גיל 60 ויש לו נכס מגורים, ללא חובות, עיקולים או שעבודים זכאי למשכנתא מעין זאת. כמו כן, ישנם כאלה שיש ברשותם עדיין יתרת משכנתא נמוכה והם מעוניינים להחליף את המשכנתא הרגילה שלהם במשכנתא מעין זאת.

מי מציע משכנתא הפוכה?

מי שמציע את המשכנתא המדוברת יהיו לרוב הבנקים ולכן גם מי שמעוניין במשכנתא מעין זאת יברר אודותיה לרוב מול הבנקים. רק אם הדבר יתגלה כלא רלוונטי מול הבנק, יבדקו אופציות נוספות כגון: חברות ביטוח אשר גם מציעות כיום משכנתא מעין זאת ועוד.

כיצד מתבצע ההליך?

בכדי לקבל את המשכנתא המדוברת יש לגשת לגורם מממן משכנתא ולהגיש בקשה. את הכסף שמקבלים לא חייבים להחזיר שכן הנכס משועבד לטובת הגוך המלווה. בבוא העת הכסף יעבור למלווה בדרך כלל באמצעות המכירה של הנכס או פירעון המשכנתא המדוברת בכל עת על ידי הלווה. חשוב מאוד לדעת כי בכדי לקבל משכנתא מעין זאת, כדאי מאוד לבחור בחברת ייעוץ משכנתאות מקצועית אשר יכולה לסייע בהגשת הבקשה בצורה נכונה ומדויקת על מנת להגדיל את הסיכוי לאישור הבקשה, בפרק זמן מינימלי. משכנתא הפוכה עם מומחים בתחום מהווה ללא ספק את הדרך הטובה ביותר לקבל משכנתא מעין זאת בקלות.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים