Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
משקיע כשיר – מה זה אומר? | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

משקיע כשיר – מה זה אומר?

 

עולם ההשקעות מכיר סוגים שונים של משקיעים אשר נבחנים על פי הגדרות שונות. חלקם מוגדרים על ידי הגדרות אקראיות ולא בהכרח חד משמעיות אשר השוק או גורמים אחרים מגדירים, לעומת זאת אחרים מוגדרים על ידי הגדרות שגורמים רשמיים קבעו על פי פרמטרים שונים, כאלה שהם נבחנים על פיהם

 

עולם ההשקעות מכיר סוגים שונים של משקיעים אשר נבחנים על פי הגדרות שונות. חלקם מוגדרים על ידי הגדרות אקראיות ולא בהכרח חד משמעיות אשר השוק או גורמים אחרים מגדירים, לעומת זאת אחרים מוגדרים על ידי הגדרות שגורמים רשמיים קבעו על פי פרמטרים שונים, כאלה שהם נבחנים על פיהם. 

דוגמא לכך אפשר לראות במונח משקיע כשיר (Accredited Investor). מדובר במונח שההגדרות שלו נקבעו על ידי הרשות לניירות ערך ועל פיהן הוא נבחן בשביל שיהיה ניתן לקבוע שהוא אכן כזה. ההגדרה והפרמטרים, יכולים לשרת אותו, כשהוא ניגש להשקעות בסכומים שונים. 

במאמר זה אנחנו נסביר מיהו משקיע כשיר, על פי מה הוא נמדד ומה היתרונות שיש למשקיעים כשירים. איך הגדרה כזו יכולה לשרת משקיעים המעוניינים להשקיע את כספם או כספי החברות שלהם בהשקעות שונות, בפרט כשמדובר על השקעות נדל"ן, כולל במדינות אחרות שאינן ישראל. 

מיהו משקיע כשיר ועל סמך מה זה נקבע?

משקיע כשיר הוא אדם או חברה המנהלים סכומי כסף גדולים ועומדים בדרישות מסוימות של הרשות לניירות ערך. ישנן שלוש דרישות לשם כך:

דרישה ראשונה, שווי נכסים נזילים עומד על 8.1 מיליון שקל במינימום. כלומר, מדובר על נכסים שהם יכולים למכור והשווי על פי הערך שלהם, הוא הסכום שציינו. 

דרישה שנייה, סך הכנסות אישיות עומד על 1.2 מיליון שקל או על סך 1.8 מיליון שקל במדיה ומדובר בהכנסה משפחתית. כמובן שהתייחסות זו רלוונטית למשקיע בודד ולא לחברה. 

דרישה שלישית, מבחן משולב הכולל שווי נכסים נזילים, 5 מיליון שקל במינימום פלוס 600 אלף שקל הכנסה אישית. אופציה אחרת, 5 מיליון שקל שווי נכסים נזילים פלוס 900 אלף שקל הכנסה של תא משפחתי. 

במידה והמשקיע או החברה עומדים בדרישות השונות, הרלוונטיות עבורם, אזי שהם נחשבים למשקיעים כשרים, המאפשר להם להיחשף להשקעות שונות ללא צורך בתשקיף. זה אומר, למשל, שמשקיע בודד יכול להשתתף בהשקעות אשר היו בעבר שמורות רק לגופים מוסדיים. זה נכון לגבי משקיע פרטי וזה נכון לגבי חברות שמנהלות כאמור סכומי כסף גדולים. 

הרעיון הוא שהמבחנים בהם עומד משקיע כשיר מלמדים שהוא בעל יכולות כלכליות גבוהות, מה שמלמד לכאורה על הבנה פיננסית משמעותית ויכולת לבצע השקעות שונות בצורה חכמה. 

למה זה משתלם להיות משקיע כשיר?

נניח ואנחנו רוצים להשקיע כסף בהשקעות מסוימות בישראל או במדינות אחרות, דוגמא השקעות נדל"ן, אזי שאנחנו יכולים לבצע אותן ללא שום בעיה, אף על פי שהן היו שמורות בעבר רק לגופים מוסדיים שיכלו להציג סכומי כסף משמעותיים. 

זה פותח צוהר לעולם רחב ומשמעותי של השקעות אשר יכולות להיות משמעותיות מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. כך אפשר להרחיב ולגוון את תיק ההשקעות בצורות שונות וייחודיות. 

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים