חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

מהי השקעה אלטרנטיבית? כל מה שרציתם לדעתם

 

אם יצא לכם להכיר מעט את עולם ההשקעות והפיננסים, בוודאי יצא לכם להיתקל בעיקרון שאומר שיש לפזר כמה שיותר את ההשקעות, על מנת לאפשר פיזור של הסיכונים ובכך צמצום של השפעתם על תיק ההשקעות שלכם בכללותו. עם זאת, גם אם אתם מכירים את תחום ההשקעות, לא בטוח שנחשפתם, או שיצא לכם לעשות שימוש, בהשקעות אלטרנטיביות

 

אם יצא לכם להכיר מעט את עולם ההשקעות והפיננסים, בוודאי יצא לכם להיתקל בעיקרון שאומר שיש לפזר כמה שיותר את ההשקעות, על מנת לאפשר פיזור של הסיכונים ובכך צמצום של השפעתם על תיק ההשקעות שלכם בכללותו. עם זאת, גם אם אתם מכירים את תחום ההשקעות, לא בטוח שנחשפתם, או שיצא לכם לעשות שימוש, בהשקעות אלטרנטיביות. 

היכרות ראשונית עם המושג - אז מהי השקעה אלטרנטיבית ?

מדובר באפשרות השקעה חיצונית לשוק ההון, בו נעשה רוב המסחר בערוץ הרגיל של תיקי ההשקעות. כלומר, לא מדובר באגרת חוב, במניות או במטבע חוץ, אשר מהשקעות בתחומים הללו מורכבים רוב תיקי ההשקעות הסטנדרטיים. קרנות אלטרנטיביות מציעות נתיבים אחרים להשקעה, שמקורם בשוק ההון הפרטי, זה שלא נסחר בבורסה, כגון השקעה בנדל"ן, השקעה בקרנות גידור או חוב, קרנות תשתיות, קרנות הלוואות, קרנות הון סיכון, ועוד.
אז איך השקעה אלטרנטיבית משרתת את העיקרון הידוע הנוגע לפיזור הסיכונים?
פשוט מאוד, היא מאפשרת לתיק ההשקעות שלכם להיות פחות תלוי במצב הבורסה בכל רגע נתון, ולכן הפיזור הינו משמעותי אפילו יותר מפיזור על פני השקעות שונות בתוך הטווח של אלו שנסחרות בבורסה.
ומעבר ליכולת הפיזור הזו, ברוב המקרים התשואה בקרנות האלטרנטיביות יכולה להיות גבוהה יותר לעומת קרן ממוצעת בשוק ההון.

איך נוכל לעשות זאת נכון?

מהי השקעה אלטרנטיבית עם כל היתרונות שהשילוב של השקעות אלטרנטיביות בתיק ההשקעות שלכם מציע, יש לשים לב כי מהלך כזה לא מתאים לכל אחד. ישנם מספר עניינים שמייחדים את ההשקעות האלו, והופכים את ההשקעה בהם ליותר מורכבת לעתים.

  • הגבלה על המשקיעים – בניגוד לקרנות הנסחרות בשוק ההון ופתוחות למסחר עבור כל מי שירצה בכך, קרנות אלטרנטיביות הינן לעתים מוגבלות מבחינת המשקיעים שיכולים להשקיע בהן. כלומר, חלקן מאפשרות רק למספר קטן של משקיעים פרטיים להשקיע, בעוד רוב המשקיעים הינם משקיעים כשירים או גופים מוסדיים.
  • הגבלה על סכום ההשקעה המינמילי – גורם נוסף שהופך את הקרנות האלטרנטיביות לנגישות פחות, הוא העובדה כי נדרש סכום מינימלי של השקעה, שלעתים מתחיל ממאות אלפי שקלים, על מנת להשתלב כמשקיע.
  • הגבלה על נזילות – בניגוד להשקעות המוכרות משוק ההון שמאופיינות פעמים רבות בנזילות וביכולת גבוהה לשינויים, השקעות אלטרנטיביות הן השקעות לטווח ארוך, אשר דורשות ברוב המקרים משך השקעה של לכל הפחות שנתיים. כלומר, לא יהיה ניתן למשוך את הכסף בחזרה לאורך תקופה ארוכה, ולכן מי שמחליט ללכת על המסלול המשלב השקעות אלטרנטיביות, צריך לוודא כי הוא מחזיק בחסכונות אחרים שהינם נזילים יותר ויאפשרו לו למשוך כשפים בצורה נגישה.

 

חשוב לציין, כי ההגבלות האלו מאפשרות לקרנות האלטרנטיביות יתרון משמעותי – הן מאופיינות ביציבות יתרה, אל מול תנודות השוק התכופות, שעשויות להשפיע באופן משמעותי בהרבה על משקיעים שמרכזים את כל השקעותיהם בשוק ההון. לכן, אם יש לכם את האפשרות מבחינת הסכום והזמן, מומלץ לשקול לשלב השקעות אלטרנטיביות בתיק ההשקעות שלכם.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים