Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
השפעתה של הרפורמה המשפטית על מחירי הדירות בישראל  | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

השפעתה של הרפורמה המשפטית על מחירי הדירות בישראל 

 

אחד הנושאים המדוברים ביותר בישראל בחודשים האחרונים, הוא הניסיונות של ממשלת ישראל להעביר בכנסת את הרפורמה המשפטית. מעבר למחלוקת שהרפורמה הצפויה לעבור מעוררת, ההשפעה שלה באה לידי ביטוי בתחומים רבים נוספים

 

אחד הנושאים המדוברים ביותר בישראל בחודשים האחרונים, הוא הניסיונות של ממשלת ישראל להעביר בכנסת את הרפורמה המשפטית. מעבר למחלוקת שהרפורמה הצפויה לעבור מעוררת, ההשפעה שלה באה לידי ביטוי בתחומים רבים נוספים. זאת  עוד לפני שעברה בפועל ולפני שמהותה ידועה במלואה. יש הגורסים שאחד התחומים שהושפעו מאד מהרפורמה המשפטית הצפויה הוא מחירי הנדל"ן, בדגש על דירות המגורים בישראל. 

מזה כמה חודשים המחירים נמצאים בירידה, ונשאלת השאלה מהם הגורמים המשפיעים על מחירי הדירות בישראל, בדקו באתר https://givat-alonim.co.il. מה חלקה של הרפורמה המשפטית ואיך היא משפיעה? האם המגמה צפויה להימשך? להלן התשובות.

מהם הגורמים המשפיעים על מחירי הדירות בישראל

כאמור לעיל, מחירי הדירות נמצאים מזה כמה חודשים במגמת ירידה. הדבר בולט בעיקר על רקע העובדה שעד לתחילת השנה הנוכחית, המחירים עלו ללא הפסקה. המחאות הרבות שנשמעות בחודשים האחרונים נגד הרפורמה המשפטית שממשלת ישראל מעוניינת להעביר, הביאו רבים לחשוב שיש קשר מסוים בין הרפורמה הצפויה לבין ירידת מחירי הדירות. האם הדבר נכון? לא בטוח. בשורות הבאות ננתח את הגורמים שבוודאות משפיעים על המחירים:

  1. התייקרות המשכנתאות: בחודשים האחרונים עלתה מאד הריבית בישראל, בעקבות עליות הריבית בעולם כולו. עליית הריבית ייקרה את המשכנתאות באופן משמעותי. רק על מנת לסבר את האוזן – עלייה של חצי אחוז בלבד מעלה את ההחזר החודשי על משכנתא ממוצעת ביותר ממאה ושלושים שקלים חדשים. אם בתחילת 2022 הריבית היתה 2.1% ובמועד כתיבת שורות אלה היא עומדת סביב 4.5%, הרי שההחזר החודשי עלה ביותר משש מאות שקלים לחודש. עלייה בהחזר מפחיתה משמעותית את היכולת של משקי הבית לקחת משכנתא, ומכאן גם את מספר הלווים ואת סכומי המשכנתא. והמשוואה פשוטה – פחות משכנתאות
  2. עליית מחירי הדיור: מעבר לעליות הריבית, עלו גם מחירי הדירות עצמו ואיתן גם המשכנתא הממוצעת, שהגיעה ליותר ממיליון ₪. במצב כזה, ההחזרים החודשיים פשוט גדולים מדיי. רק מי שמרוויחים שכר שהוא הרבה מעל הממוצע, יכולים להרשות לעצמם לרגוש דירות בהחזרים הללו. בשלב מסוים, פשוט אזלה היכולת של משפחות וזוגות צעירים לרכוש דירות חדשות. 

נוסף על האמור לעיל, העלייה התלולה ביוקר המחיה בהחלט משפיעה גם על מחירי הדיור, כי היא מורידה את היכולת של משפחות לקחת משכנתאות בהחזר גבוה. 

הרפורמה המשפטית ועלייה במחירי הדיור

הרפורמה המשפטית הצפויה גרמוה להתפרצות של הפגנות מחאה מתמשכות. ייתכן שההפגנות הללו, אשר משדרות סוג של פסימיות, השפיעו במידה מסוימת על מחירי הדיור. עם זאת, קשה למדוד את ההשפעה הזאת ואי אפשר לכמת אותה באחוזים. כל מה שנותר הוא להמתין ולראות מה יקרה אם וכאשר הרפורמה תעבור, אם תעבור. בינתיים שוק הנדל"ן נמצא בירידה, ומי שיש בידיו הון עצמי מספיק, ייתכן שימצא הזדמנויות רכישה מעניינות. יחד עם זאת, כדאי לבחון כל עסקה לעומק ולברר מראש את מידה האטרקטיביות שלה.

קרדיט תמונה: pixabay

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים