Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mcitycoi/public_html/controlers/article.php on line 38
איך מחשבים זכויות בניה? | לוח 10 - סובב נדלן
חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

איך מחשבים זכויות בניה?

 

אנשים המתגוררים בבניין מגורים משותף אינם מכירים לעומק את ההגדרה של זכויות בניה. לרוב הפעם הראשונה בה הם יתקלו במושג הזה תהיה כאשר אחד ירצה לבצע תוספות בניה. עם זאת חשוב שכל אחד מהדיירים יכיר את המושג הזה עוד לפני שהעניינים יהפכו להיות בעייתיים

 

אנשים המתגוררים בבניין מגורים משותף אינם מכירים לעומק את ההגדרה של זכויות בניה. לרוב הפעם הראשונה בה הם יתקלו במושג הזה תהיה כאשר אחד ירצה לבצע תוספות בניה. עם זאת חשוב שכל אחד מהדיירים יכיר את המושג הזה עוד לפני שהעניינים יהפכו להיות בעייתיים. במאמר הבא אנו הולכים לדבר אתכם על אחד מהמושגים הכי שנויים במחלוקות בבניין משותף. זוהי אולי הסיבה שבגללה יש כאלה שאינם מוכנים לגור בבניין עם דיירים נוספים. ההתחשבות בין הדיירים חייבת להיות מיטבית כדי ליצור שכנות טובה וכבוד הדדי לאורך זמן. בסופו של יום אף אחד מהדיירים אינו הולך לעזוב את הבניין בעתיד הנראה לעין ככל הנראה. 

זכויות בניה – מה זה אומר?

עוד לפני שנכנס לעומק העניין חשוב שתבינו מהי ההגדרה הבסיסית לזכויות בניה. זכויות בניה זהו מסמך מחייב שקובע מהן המגבלות הקיימות בשטח מסוים בהקשר של בניה. במילים פשוטות המסמך קובע את גבולות הגזרה שכל הדיירים מחויבים לפעול על פיהם. אף אחד מהדיירים אינו יכול לבנות מעבר למה שהוגדר תחת זכויות הבניה. מן הסתם שבכל פרויקט זכויות הבניה משתנות, אך הן תמיד נמצאות על הפרק. אם אחד מהדיירים ירצה לבנות בניה מכל סוג שהיא הוא יהיה מחויב לפעול על פי ההגדרות הללו. זה מונע מציאות בה כל אחד מהדיירים יוכל לקחת את החוק לידיים ולעשות ככל העולה על רוחו.

כיצד בודקים את זכויות הבניה?

כמובן שאף אחד לא בא ואומר לכם בצורה מפורשת מהן זכויות הבניה הנוגעות לבניין שלכם. על מנת שתוכלו לדעת מהן זכויות הבניה יהיה עליכם לבחון את הדברים בעצמכם. אז כיצד תוכלו לברר בעצמכם מהן זכויות הבניה? המידע הספציפי הזה נמצא ברשות המקומית בה אתם מתגוררים. כדי להשיג את הנתונים ניתן יהיה לפנות למחלקת הבנייה ברשות המקומית שתספק לכם מידע מדויק. ישנה אפשרות לעשות זאת בחלק מהמקרים גם בצורה מקוונת בלי לפנות לרשות המקומית ישירות. מי מכם שיהיה מוכן לשלם יכול לקבל פלט באתר רשות מקרקעי ישראל בסכום של 12 ש"ח.

איך מחשבים את זכויות הבניה?

כמובן שאינכם צריכים להיות אלה שמחשבים את זכויות הבניה בעצמכם. בשביל זה יש אנשי מקצוע מטעם הרשות העירונית שיהיו אחראים על ביצוע הפעולה הזו. את זכויות הבנייה מחשבים על ידי הכפלה של שטח החלקה באחוזי הבנייה המותרים בה. כיום תוכלו למצוא ברחבי הרשת מחשבונים שעושים את העבודה הקשה הזו עבורכם. הם ידעו לספק לכם את המידע הרלוונטי כדי שתוכלו לדעת מהן זכויות הבניה המותרות. בכל מקרה של אי הבנה ניתן לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בביצוע חישובים מהסוג הזה. לאחר שהוא יבצע את החישוב תדעו כי אתם נמצאים במצב בו כל סימני השאלה הופכים לסימני קריאה.

באילו מקרים מחשבים זכויות בניה?

את זכויות הבניה מחשבים בכל פעם שישנו צורך להרחיב את הבניה הקיימת בשטח. ישנם מקרים בהם דיירים ירצו לבנות על הגג או להוסיף כל מיני תוספות לדירה שברשותם. במקרה הזה זכויות הבניה נכנסות לתמונה כאשר הן מגנות מן הסתם על שאר הדיירים המתגוררים בבניין. ברגע שהבניה חורגת מגבולות הסביר היא פוגעת בנראות החיצונית של המבנה כולו. מהסיבה הזו כדאי תמיד לבחון את זכויות הבניה עוד לפני שעושים צעד מרחיק לכת. לא פעם אנשים גילו רק בדיעבד כי תוספת הבניה חרגה מזכויות הבניה הקיימות. לשמחתכם, כל אחד יכול לבחון בלחיצת כפתור אחת את זכויות הבניה טרם תחילת העבודה.  

 

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים