חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

איך בינה מלאכותית עוזרת בתהליכי תשלום אונליין?

 

כפי שקורה במגזרים רבים אחרים, גם תעשיית התשלומים מפיקה תועלת מבינה מלאכותית וממה שהיא מסוגלת לעשות בהיבטים של ביצועים מוגברים, חווית לקוח והתאמה אישית

 

כפי שקורה במגזרים רבים אחרים, גם תעשיית התשלומים מפיקה תועלת מבינה מלאכותית וממה שהיא מסוגלת לעשות בהיבטים של ביצועים מוגברים, חווית לקוח והתאמה אישית.

למעשה, בתחום של סליקה אשראי ותשלומים ניתן ליישם בינה מלאכותית במוצרים ובשירותים רבים, על ידי אוטומציה של תהליכים מורכבים ושיפור שירות הלקוחות וערך השירות. בואו נביט על היישומים העיקריים של AI לעיבוד תשלומים, שיכולים להועיל הן לצרכנים והן לעסקים.

מניעת הונאות

מניעת הונאות נעשית משמעותית יותר ויותר, ככל שמתגבר נפח העסקאות במסחר אלקטרוני. בין הפתרונות הקיימים בשוק כרגע, לבינה מלאכותית יש תפקיד מרכזי, הן עבור זיהוי מראש והן עבור איתור של הונאות.

אחד השימושים העיקריים כיום הוא מניעת דחיות כוזבות של עסקאות. זהו מצב שבו עסקאות לגיטימיות נדחות, בגלל שהן מסווגות באופן שגוי כחשודות על ידי מסנני ניהול סיכונים. זה יוצר בעיות לא רק כאשר מסתכלים על ההכנסות של העסק, אלא יכול גם להשפיע לרעה על חווית הלקוח, וכתוצאה מכך לפגוע במוניטין המותג. 

כיצד בינה מלאכותית יכולה לעזור להפחית תופעה זו? באמצעות תהליך שנקרא העשרת נתונים, וכולל שילוב נקודות נתונים נוספות בעסקאות, על מנת לעקוב טוב יותר אחר התנהגויות, בהתאם להסתברויות שונות. המטרה היא להעריך אם לקבל או לדחות את העסקה על סמך כמה שיותר נתונים.

צא’טבוטים

שימוש פופולרי נוסף של בינה מלאכותית בנוף התשלומים הוא פיתוח צ’אטבוטים, שיכולים לפרש את צרכי הלקוחות על סמך המידע שהם מקבלים וכך להציע תשובות ופתרונות ואף לעבד תשלומים ללקוחות. אלה כלים חשובים לייעול שירות הלקוחות, כי הם יכולים לנהל שיחות אנושיות על ידי שימוש ב-NLP, הידוע גם כעיבוד שפה טבעית, ובאמצעות למידת מכונה.

למרות שהם מתקדמים, על מנת להשיג ביצועים אופטימליים, יש להשתמש בכלים אלה בשילוב עם אינטראקציה אנושית. עם זאת, הם שימושיים ביותר כדי לענות על שאלות שגרתיות ולפתור בעיות נפוצות של לקוחות, תוך חיסכון של התערבות אנושית בעת הצורך. 

כשהלקוחות מוכנים לרכישה, הם יכולים לבצע את התשלום באמצעות הצ’אטבוט, שעוזר להם לאורך כל הדרך עם שלבי התשלום והאימות השונים. 

אימות משתמשים

האם כבר יצא לכם לשמוע על האימות התלת מימדי החדש, שנדרש כעת באירופה בעקבות חקיקה תקנות חדשות לרכישות אונליין? מדובר באימות מאובטח במיוחד, אשר משתמש בביומטריה לזיהוי הרוכשים.

אימות ביומטרי מבוסס על בינה מלאכותית וכולל זיהוי פנים, סורק טביעות אצבע וזיהוי קול. הבינה המלאכותית לוקחת בחשבון את התכונות הביולוגיות של המשתמשים כדי לאמת או לדחות עסקאות. שוק האימות הביומטרי גדל באופן אקספוננציאלי ולפי מחקר משנת 2021, הוא צפוי להגיע לכמעט 100 מיליארד דולר עד שנת 2027.

אלה רק חלק מהדוגמאות של השפעת AI על סליקה אשראי ותשלומים. בעתיד, צפויים להגיע עוד ועוד פיתוחים מעניינים בתחום.

 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים